Institucionalizacija in komercializacija subkulturnih grafitov
Avtorica v pričujočem prispevku obravnava pojav
institucionalizacije in komercializacije subkulturnih grafitov, pri čemer
gre za njihovo premeščanje iz avtentičnega uličnega konteksta na področje
uradne umetnosti oziroma na različna področja komercialne kulture. Pri tem
se posveča predvsem vprašanju, ali lahko v zvezi z grafiti govorimo o eni
izmed oblik umetnosti. Tematiko navezuje na problematiko samega pojmovanja
umetnosti v sedanjosti, ob čemer sepokaže, da je to, kar imamo za umetnost,
v prvi vrsti konstrukt družbe in kulture. V tem smislu pojav
institucionalizacije grafitov v umetniške ustanovepredstavlja primer
specifi?nega socialnega konteksta, v katerem so grafiti ustvarjeni ter tudi
predstavljeni in sprejeti kot umetnost, saj je predvsem institucija
umetnosti tista, ki konstruira nove pomene njihovega vrednotenja. Avtorica
teoretska izhodišča dopolnjuje z gradivom zbranim v terenski raziskavi v
obliki pričevanj grafitarjev ter fotografij ljubljanskih
grafitov.