Na podobi avstrijskega cesarskega orla na steni je monogram F. I. (cesar Franc I.), levo je kartotečna omara, stoječi moški je gosposko oblečen (in grabi denar k sebi? ali plačuje?), sedeči moški je kmečko oblečen in najbrž domačin v uradu: v desnici ima pero, z levico kaže na nek zapis pred sabo; zaradi uničenosti slikarije ni jasno ali so desno na kotu mize vrste kovancev. Najbrž je upodobitev v zvezi z upravnimi spremembami, ki so jih uvedle avstrijske oblasti po koncu francoske okupacije: v vsaki glavni občini je leta 1815 že deloval kmečki nadrihtar, kateremu so bili podrejeni župani-rihtarji v občinah; nadrihtarji so delovali tudi v okrajnih blagajnah. Sedeči upodobljenec v pisarni bi tako lahko bil nadrihtar. Vendar motiv še ni pojasnjen; niti S. Vilfan, ki je končnico na str. 463 objavil v Pravni zgodovini Slovencev, Ljubljana 1961, ni v svojem lucidnem in izčrpnem poznavanju pravne preteklosti našel neposrednih okoliščin, ki bi določno razjasnile pomen upodobitve. Avstrijski orel s cesarjevim monogramom, ki je upodobljen v pisarni izključuje domnevo, da bi šlo za prizor iz časa francoske okupacije (gl. S. Vurnik, Slovenske panjske končnice, v: Etnolog III, Ljubljana 1929, str. 175). Končnica je delo v tipični slikarski obrtniški veščini delavnice Leopolda Layerja v Kranju. Končnico je muzeju leta 1911 podaril Matjan, sedmošolec iz Voklega.
Slovenski etnografski muzej
Panjske končnice / 630:LJU;0002466E
Zbirka
Panjske končnice
630:LJU;0002466E
Klasifikacija
Panjska končnicaLokacija
VokloDatum
Kraj izdelave
KranjAvtorske pravice
Pri uporabi vsebin, objavljenih na spletni strani SEM, morajo uporabniki upoštevati določila Zakona o avtorski in sorodnih pravicah. Za dodatne informacije in pogoje uporabe se obrnite za dokumentarno gradivo na miha.spicek@etno-muzej.siin filmsko na nadja.valentincic@etno-muzej.si