Slovenski etnografski muzej

Datum objave
10. maj 2007

Prireditve v Slovenskem etnografskem muzeju ob Mednarodnem muzejskem dnevu in dan oprtih vrat za 18. maj

Sporočilo za javnost
Ljubljana, 10. maj 2007

Slovenski etnografski muzej se pridružuje praznovanju Mednarodnega muzejskega dne v tednu pred 18. majem in v tednu po njem. Poleg že objavljenih prireditev ICOM Mednarodnega muzejskega sveta, Slovenskega odbora, ki ima sedež v SEM, t.j. tiskovne konference z različnimi predstavitvami na temo Muzeji in univerzalna dediščina, ki bo potekala 16. maja ob 10.30 v SEM, bo muzej prizorišče številnih domačih in tujih prireditev in odprtja nove gostujoče razstave Taxi Alaksi.

V četrtek, 17. maja ob 18. uri bo Slovenski etnografski muzej v sodelovanju s Francoskim inštitutom Charles Nodier odprl gostujočo razstavo francoske multimedijske umetnice Alexandre Filiatreau Taxi Alaksi. Gre za projekt, ki ga SEM prireja tako ob Mednarodnem muzejskem dnevu kot v okviru Francosko-slovenske pomladi. Začel se je pred Slovenskim etnografskim muzejem 10. oktobra 2006.
Njegova avtorica Alexandra Filiatreau je v Sloveniji preživela devet mesecev na umetniški rezidenci. Slovenijo je po dolgem in počez prevozila v taksiju Alaksi, opremljenem s kamerami. Ob tem so nastali portreti, zvočni in slikovni zapisi, ki jih predstavlja na razstavi. Razstava bo na ogled v SEM do 10. junija 2007.

V petek, 18. maja, prireja SEM dan odprtih vrat s prostim vstopom za vse obiskovalce za ogled svojih razstav: stalne razstave Med naravo in kulturo, občasne razstave Srečevanja s Kitajsko, 200 let slovenskih odkrivanj kitajske kulture, ki je bila zaradi velikega zanimanja podaljšana in bo na ogled še do 3. septembra, in nove razstave Taxi Alaksi.

Poleg razstav na ta dan pripravljamo poseben dogodek na ploščadi pred razstavno hišo muzeja: Tikov pasar – razstavo in bazar rokodelskih mojstrovin iz indonezijskega tikovega lesa, predvsem vrtnih garnitur, ki ju bo spremljalo odprtje (18. maj ob 13. uri) z indonezijsko glasbo in plesi v prisotnosti g. Triyona Wibowa , veleposlanika Republike Indonezije na Dunaju. Tikov pasar je SEM pripravil v sodelovanju z Veleposlaništvom Republike Indonezije na Dunaju, Konzulatom Republike Indonezije in podjetjem Almis.
Prodajni bazar bo odprt: v petek, 18. maja od 13.00 – 18.00 in v soboto, 19. maja od 10.00 – 18.00.

V tednu, ki bo sledil Mednarodnemu muzejskemu dnevu, od 22. – 25. maja bodo v SEM potekali
Dnevi etnografskega filma 2007. Program sestavlja 32 filmov, od tega 17 tujih in 15 domačih ter 6 gradiv s komentarjem. Producenti in avtoreji filmov prihajajo iz Finske, Indije, Italije, Makedonije, Nemčije, Norveške, Slovenije, Srbije in Švice. Dnevi etnografskega filma se bodo začeli v torek, 22. maja ob 10.00 z okroglo mizo o vprašanjih sodobnega etnografskega filma, ki jo bo vodil dr. Naško Križnar.
Letošnji dnevi etnografskega filma so nadaljevanje doslej znanega muzejskega Etno video maratona. SEM je pripravil Dneve etnografskega filma 2007 z višjo kustodinjo za etnografski film Nadjo Valentinčič Furlan v sodelovanju s Slovenskim etnološkim društvom in Audiovizuelnim laboratorijem ZRC SAZU ter dr. Naškom Križnarjem.

Za zaključek tega opusa skoraj dvotedenskih prireditev, posvečenih univerzalni dediščini v SEM, bo muzej v petek, 25. maja ob 19.30 priredil koncert tajske skupine Chulangkorn oz. univerzitetnega ansambla iz Tajske s petimi zasedbami. Koncert bo na ploščadi pred razstavno muzejsko hišo na Metelkovi 2 v okviru spremljajočega programa Druge godbe.

Vsi ti dogodki, kot splošna naravnanost Slovenskega etnografskega muzeja – "muzeja o ljudeh, za ljudi", pričajo, da je SEM odprta kulturna hiša, ki se zaveda, da smo vsi odgovorni za univerzalno dediščino.

Kontaktna oseba:
Nina Zdravič Polič
T: 01 300 87 00, GSM: 041 342 801, nina.zdravic@etno-muzej.si

Sporočilo za javnost v Wordovi datoteki.