Slovenski etnografski muzej

Bonboni vseh generacij

140 let Šumija
Kje 
Pritličje razstavne hiše
Od 
17. november 2016
Do 
18. januar 2017
Kolaž embalaže

Na ogled samo še do 18. januarja 2017.

Razstava Bonboni vseh generacij, ki je nastala ob 140 obletnici Šumija, je posvečena uspešni slovenski blagovni znamki, in je nadaljevanje projekta Slovenskega etnografskega muzeja o dediščini in prihodnosti slovenskih blagovnih znamk.

Njihovo pomembnost kot del slovenske gospodarske in kulturne dediščine je muzej izpostavil že na razstavi Cockta, pijača vaše in naše mladosti: O dediščini slovenskih blagovnih znamk leta 2010. Slovenski etnografski muzej namreč že od sredine 20. stoletja zbira predmete tudi o gospodarstvu, o njegovih snovnih in nesnovnih sestavinah, zaveda se pomena pospeševanja védenj in znanja o blagovnih znamkah za nacionalno kulturo in raziskovalnega procesa od njihovega nastanka, opredmetenih pojavnih oblik, njihovega medijskega pojavljanja, zgodb potrošnikov.

Razstava nedvomno je še en mejnik Slovenskega etnografskega muzeja na poti ohranjanja dediščine  blagovnih znamk. Pobuda za pripravo te razstave v SEM je sicer prišla s strani Žita in Podravke, kjer se zavedajo pomena ohranjanja zapuščine uspešne blagovne znamke Šumi in potrebe po strokovni skrbi na muzejski način.

Podjetje Šumi je v svoji 140-letni tradiciji iz družinske obrti preraslo v tovarno bonbonov. Izdelovali so malinovec, marmelado, napolitanke, čokolado, bonbone, žvečilne gumije in številne druge izdelke. Do danes pa se je tradicija izdelave bonbonov ohranila v Šumijevi tovarni v Krškem, kjer jih letno izdelajo okoli 5.000 ton. Na razstavi so predstavljeni pomembnejši mejniki v razvoju podjetja, Šumijevi produkti in številni bonboni. Osrednji element razstave je inštalacija bonbonov, ki je sestavljena iz 4.200 bonbonov. Pod njo so predstavljeni vsi današnji izdelki Šumija, ki danes svoje bonbone izvaža v 41 držav sveta.

Za zbrano predstavljeno zbirko predmetov na razstavi sta zaslužna kustosinja mag. Adela Pukl in kustos Miha Špiček iz Slovenskega etnografskega muzeja, ki sta več mesecev zbirala pričevalne predmete in gradivo znamke Šumi, ga preučila in predstavila v katalogu razstave. Skozi raziskavo in umestitev v muzejski kontekst (razstava in spremljajoč razstavni katalog) sta ustvarila in zapisala nove pomene ne le o materialni dokazih te znamke (izdelki, embalaže itd.), temveč tudi o njenih nesnovnih sestavinah (spomini in zgodbe itd.).

Na razstavi je predstavljenih več originalnih predmetov, embalaže, dokumentarnega  gradiva o blagovni znaki Šumi in video z legendarnimi oglasi iz 70. let 20. stoletja naprej, kot na primer animirani oglas Visoki C, ki ga je naredil Miki Muster leta 1968, ali Fru Fru oglas režiserja Jaka Judniča iz leta 1982. Osrednji poudarek razstave je originalna inštalacija v obliki lestenca, izdelana iz 4.500 Šumijevih bonbonov - bonbonov vseh generacij.

Fru-fruBomoboniČokoladaČokolada

Povezani dogodki

01.12.2016
Predavanje Angelike Hribar o rodbini Šumi – Hribar in ogled portreta Josipine Šumi z dr. Andrejem...
četrtek, 1. december 2016 - 18:00
17.11.2016
Podjetje Šumi je v svoji 140-letni tradiciji iz družinske obrti preraslo v tovarno bonbonov...
četrtek, 17. november 2016 - 17:00
Deli