Slovenski etnografski muzej

Detajl

Med estetiko in ekstravaganco – dizajnerski izdelki

Oblika obuval je bila vedno povezana s tehnologijo izdelave, lastnostmi razpoložljivih materialov in vrstami prestiža, ki so podpirale status in ugled družbenih elit. Obuvala so lahko imela znanega izdelovalca, oblikovne zamisli pa so bile brezimne. Med 1. in 2. svetovno vojno je bila konfekcijska obutev že splošno dostopna, a ni imela pravega ugleda. Za predstavnike elit se množična ponudba za vsakogar ni zdela dovolj. Rešitev so pomenili unikatni ali maloserijski izdelki priznanih modnih oblikovalcev. Dizajnersko oblikovanje je vezano na obrtno ali na industrijsko izdelavo, a je zanimivo tudi zaradi tehnoloških inovacij, vnesenih idej in provokacij, ki so potencialno zametki novih družbenih razmislekov in gospodarskih vodil (npr. recikliranje, trajnostni razvoj, odnos do živali in nadomestni materiali, ekološki vidiki itd.).
 

Nazaj

Ženski salonarji z visoko peto, izdelek Charles Jourdan / Alžirija, Ljubljana / 60. leta 20. stol. / zbirka SEM / foto: J. Žagar. Ženski salonarji z visoko peto, izdelek Design Palmroth / Finska, Ljubljana / od srede 60. let 20. stol. / zbirka SEM / foto: J. Žagar. Ženski škornji iz kolekcije, zasnovane za revijo Modna Jana / Tanja Devetak v sodelovanju s Planiko / 2003 / zbirka SEM / foto: J. Žagar. Copati h kolekciji pižam / Tanja Devetak, lastna blagovna znamka Devetka / 2008 / zbirka SEM / foto: B. Verbič.